vineri, 14 mai 2010

Un sondaj fără nume...


Astăzi 14 mai, după ce am sfârşit ora de la facultate, cu o bună colega de clasa am ieşit la o plimbare. Mergând, am dat de nişte tineri şi un flip chart unde erau scrise două întrebări: Ce vrea RM de la Europa şi ce poate da RM-Europei? La rugămintea tinerilor, colega a scris în rubrica ce poate da RM-Europei, eu însă ce vrea RM de la Europa ( RM vrea mai multe relaţii şi progrese economice, culturale şi politice); De când sunt studentă la Facultatea de Jurnalism, sunt mai interesată de ceea ce se întâmplă, de aceea i-am întrebat cine a venit cu această iniţiativă, cine a organizat? La care ei îmi răspund "o organizaţie", iar eu zic, care organizaţie? Una...Care, are nume organizaţia? cine a organizat? -"Au organizat tineri, iar numele organizaţiei nu vi-l putem spune" La care eu îi intreb care tineri? RM are mulţi tineri...Aceştia la fel ignoră răspunsul. Apoi îi întreb cu ce scop au pus întrebările acestea...la care îmi spun "pentru un sondaj"...
Printre răspunsurile la întrebarea ce poate oferi RM-Europei, cei care s-au dat cu părerea au scris o cultură nouă, oameni muncitori, fete frumoase, pămant fertil, ...nimic bun. Iar la întrebarea ce aşteaptă RM de la Europa, am văzut răspunsuri ca bani, vize gratis, utilaje performante, o viaţa mai bună ect.

Chiar dacă tinerii nu au vrut să ne destăinuie cu ce scop şi cine a organizat acest sondaj "fără nume", bănuiesc că acesta a fost organizat cu prilejul zilei Europei.
Menţionez că ziua Europei a fost pe data de 9 mai, la iniţiativa primarului Dorin Chirtoacă.
"Ziua Europei va fi organizată la Chişinău în acest an la 15 mai. Festivităţile cu această ocazie vor fi organizate în cadrul unui parteneriat dintre Primăria municipiului şi delegaţia Uniunii Europene în Republica Moldova. Evenimentul va avea loc în Piaţa Marii Adunări Naţionale din Chişinău şi are drept scop de a aduce UE mai aproape de cetăţenii moldoveni", menţionează unimedia.

Un comentariu:

Gregore spunea...

Avem multe ce invata de la europeni si as vrea ca tara noastra sa aiba o legatura stransa cu ei , dar nu as vrea sa facem parte din aceasta uniune .. fiindca fiecare tara care adera , partial isi perde din suveranitate ..