joi, 6 ianuarie 2011

Mi-aţi pregătit cadoul???

 Dacă i-ai întreba pe tineri ce semnifică pentru ei sărbătorile de iarnă, mulţi din ei ar răspunde distracţiile, atmosfera şi cadourile. Iar într-o epocă a tehnologiilor, ce-şi poate dori un tânăr dacă nu un celular nou sau notebook, ect. Bomboanele nu-i mai bucură ca altă dată.

Astăzi, ne permitem să spunem Moşului cu îndrăzneală ce ne dorim. Moşul nu mai trăieşte la Polul Nord, nu mai are o fabrică de jucării, nici o sanie cu cerbi şi nici nu vine noaptea pe furiş să ne aducă cadourile. Astăzi, Moş Crăciun este înlocuit de  persoanele care ascultă solicitările noastre, mai rar însă nesolicitând primim tocmai ceea ce ne dorim, căci buzunarul are multe găuri...

Am o obişnuinţă rea sau bună, dar de obicei sunt atentă la ceea ce vorbesc oamenii, chiar şi când merg pe drum, pentru că orice poate să mă inspire, poate să-mi dea un imbold. Astăzi, chiar în ajunul Crăciunului, mergând pe drum am surprins discutând un băieţel de vreo 6-7 ani cu tatăl său (posibil bunel). Ceea ce m-a mirat a fost întrebarea copilului: Mi-aţi pregătit cadoul? La doar 6 ani acesta nu mai crede în Moş Crăciun, cel în care noi credem acum 10 ani.


E bine sau nu, dar copii din ce în ce mai mulţi de la o vârtă fragedă nu mai cred în poveştile din cărţi, fiind ocupaţi cu jocurile de la calculator. Mulţi din ei nu mai merg la săniuş, din acelaşi motiv. N-aş greşi spunând că accesul la calculator pe care-l au copii, le fură copilăria sau cel puţin copilăria naivă care am trăit-o noi.

(Specific, nu generalizez. Totul depinde de familie şi de posibilităţile pe care i le oferă copilului.)

Crăciun Fericit şi cadouri meritate!

2 comentarii:

thegirlbytheseaside spunea...

copiii au nevoie de o suficienta libertate pentru a se dezvolta ca indivizi, dar notiunea de limita si masura trebuie cultivata la fel, de altfel copiii uita ce-i aia copilarie

viky spunea...

De acord!