vineri, 28 ianuarie 2011

Nu toţi şoferii (oamenii) sunt la fel!

De fiecare dată când trebuie să plec spre centrul Chişinăului, de la Telecentru, urc în ruta 110. De multe ori m-au enervat, m-au stresat şoferii acestei rute. Adesea se întreceau cu colegii săi, de parcă eram într-o competiţie acerbă pentru pasageri.

Ieri, însă gestul unui şofer, al aceleiaşi rute, m-a impresionat. Eram în rută, când la un moment dat a urcat un bătrânel, cu o vârstă  de peste 70 ani. S-a aşezat chiar lânga mine, aşa că am urmărit cu atenţie ce face bătrânelul (aşa o fac mereu; sunt ochi şi urechi). Cu mare greu a scos cei 3 lei cu care trebuiea să-şi achite călătoria, ca după aceia să-i dea şoferului. A stat ceva vreme cu mâna întinsă, pentru că şoferul  refuzat să-i ia acei 3 lei. Eu am rămas impresionată, pe când bătrânelul un pic nedumerit.

Ce poate să-şi ia bătrânelul cu 3 lei? O pâine, pe care o mănâncă în singuratate, în cazul în care nu este în grija propriilor copii. Doar cu 3 lei, un şofer (om) a reuşit să ne dea o lecţie, pe care nu fiecare din acei pasageri au reuşit s-o înveţe. Aşa suntem noi, uneori nişte pasageri indiferenţi...


Nu toţi şoferii  sunt la fel, ca şi oamenii. Ne ies în cale oameni buni şi mai puţini buni. Şi-i divizăm conştient de cei buni şi cei răi, în urma faptelor la care am asistat şi noi. Chiar dacă nu-i cunoaştem personal, chiar dacă sunt şanse minime să ne mai întâlnim cu ei. Aceşti oameni ne pot în doar câteva secunde schimba părerea faţa de ceva sau cineva.

3 comentarii:

MunteanUK spunea...

draga Victoria,

uite aici un blog din Romania catre care oamenii trimit tot soiul de istorioare cu fapte bune:

http://multumeste.net/

poate il vei gasi interesant!

Bogdan

PS: te mai astept oricand pe blogul meu! :-)

viky spunea...

Bogdan, iti multumesc mult pentru vizita.
M-am uitat peste blogul recomanda de tine. Cu adevarat e interesant. Ideea blogului e super!

Cu cea mai mare placere vizitez blogul tau, ori de cate ori am niste minute libere, pentru a hoinari pe blogurile care cu adevarat o merita. Si tu faci parte din aceasta lista. Am sa te adaug la blogroll-ulul meu.

Cele bune!

X-Iurie spunea...

Foarte corect ) omul nu trebuie judecat dupa prima impresie , noi de multe ori nu vedem faptele bune pe care le poate face cineva :P , iar cei rau mereu bate la ochi ))