duminică, 20 februarie 2011

LECTURĂ: Paulo Coelho „ Unsprezece minute”


Am să fiu sinceră, n-am mai citit astfel de cărţi. Când o colegă mi-a propus s-o citesc, habar n-aveam despre ce este. Şi nici colega n-a îndrăznit sau n-a vrut să-mi spună despre ce este vorba. Chiar nici titlul nu mi-a spus prea multe. Am început să o citesc cu ceva timp în urmă, iar cum mie îmi place, orice ar fi, să duc lucrurile până la capăt, cât de târziu n-ar fi, am făcut-o şi cu această carte. Din primele zeci de pagini citite eram dezamăgită şi nu prea înţelegeam de ce colega mea mi-a propus să citesc o astfel de carte.

Este vorba despre povestea unei fetiţe care se transformă (cred eu, prematur în femeie). Este o femeie care a rămas dezamăgită iubind. O femeie care are vise...O femeie care se vinde pentru visele ei şi care până la urmă înţelege că fericirea nu constă în banii pentru care s-a vândut timp de un, fericirea nu e ferma pe care îşi dorea să o cumpere pentru părinţii ei...Fericirea era dragostea pe care ea nu apucase să o descopere în sensul cel mai frumos, pentru că nu-şi găsise jumătatea. Chiar dacă pe parcurs, cât citeam cartea, nu-mi plăceau şi nu mă interesau unele detalii prezentate de autor, am înţeles că din păcate multe femei fac aceeaşi greşeală ca şi protagonista acestei cărţi-Maria.

M-a bucurat sfârşitul acestei cărţi, pentru că istorioara Mariei este una îngrozitoare. Este o „aventură” pe care mi-aş dori ca orice domnişoară care ar apuca să citească această carte, să se ferească de curiozitatea şi dorinţa de a risca, pe care o au adesea femeile. N-aş vrea să vin cu detalii, pentru că cu adevărat, această carte mi-a schimbat un pic percepţia faţă de "unele" femei. Pentru ca să o înţelegeţi pe Maria şi alegerea ei, suferinţa ei, dorinţele şi căutarea ei, vă propun să citiţi această carte. Pentru că această carte este, de fapt jurnalul unei femei pierdute în lume, a unei femei străine care îşi trăieşte suferinţa printre străini...

Propabil, uneori trebuie să fim mai puternici decât dorinţele şi visele noastre...


Mi-au plăcut detaliile îndrăzneţe prezentate de un alt blogger. Poti citi aici articolul.


Descoperă mai multe cărţi în rubrica Cărţi online.

Niciun comentariu: