luni, 7 martie 2011

"Moldova ai glod!"

LIBERA-- Locuiesc la aproximativ 20 km de Chişinău. Zilnic fac naveta şi n-am declarat niciodată public cât de tare îmi iubesc localitatea şi cât de tare urăsc condiţiile de viaţa de  la sat. De asta dată nu mai pot să tac...


Nu o dată am auzit cum "orăşenii" declarau: "vai cât e de glod astăzi!". Ştiind ce înseamnă să mergi prin  glod, le declaram că acesta de fapt nu e glod, pentru că cu adevărat, cel mai mult glod se află la ţară. Nu-i invidiez prea tare pe orăşeni, dar aş vrea să înţeleagă ca viaţa lor de la oraş nu e atât de complicată pe cât declară şi că viaţa plină de obstacole este cea de la ţară.

Este lucru ştiut că ţăranul din propriile surse încearcă sa-şi creeze condiţii de viaţa mai bune, vorbind aici de apă, gazificare, canalizare, etc. De exemplu în localitatea mea, de curând a fost câştigat un proiect, sigur nu mai ştiu ( pentru că din păcate informaţiile circulă nu de la prima sursă). La început Primăria cerea de la fiecare familie câte 500 lei. Acum însă nu mai au nevoie de această sumă, dar totuşi localnicul este obligat din sursele proprii să procure, nu doar în propria ogradă, dar şi până la poartă, ţeava de canalizare; chiar dacă de obicei proiectele sunt calculate până la poarta cetăţeanului. Ştiţi cât va achita ţăranul pentru un cub de apă cheltuit? De fapt unii achită, pentru că au fost deja conectaţi. Chiar dacă nu este contor la canalizare, nu ştiu cine a decis, dar câtă apă ai la contor, zic ei că e logic, atâta apă se scurge şi pe ţeava de canalizare. De menţionat că cubul de apă e 6 lei, iar cubul de apă care "călătoreşte" prin ţeavă e 7 lei.

N-am numărat de câte ori am fost deconectată de la gaz, electricitate şi apă. Pot să n-am cu zilele, săptămânile apă. Şi asta în mare parte pentru că ţaranii ştiu să aştepte...

"Moldova ai glod!"


Şi la propriu şi la figurat, Moldova are glod. Are glod pe drumuri, are glod în politică, economie, invăţămând, medicină, poliţie, familie/societate. Moldova, când îţi speli papucii?


Poate am fost prea dură, dar iertaţi-mă, încă n-am sput tot ce era de spus. La acest capitol se poate vorbi continuu, şi mâine...
Sursa poza : aici 

Un comentariu:

MunteanUK spunea...

Sa stii ca si dincoace de Prut este mult, mult, foarte mult 'glod' - si pe strazi (chiar in Bucuresti), dar si, asa cum spui, in politica, in invatamant, peste tot... :-(