marți, 26 aprilie 2011

Transfer de imagine – de la Filat la Bodiu


Lupta pentru Capitală a început! Unii candidaţi luptă prin acţiuni concrete, alţii prin declaraţii sau acţiuni de P.R.= public relations=relaţii publice. Fiecare are metoda sa de a cuceri orăşenii, dorind să devină învingător în această luptă. Însă, până la urmă, va câştiga cel mai bun candidat, probabil cel cu cea mai bună echipă de P.R.-işti.

P.R.-ul politic este un instrument sau, la figurat, un drog care-l face fericit, norocos şi adesea învingător pe luptător. Desigur, îi face şi pe votanţi să se lase cuceriţi, însă mai târziu dezamăgiţi, dacă, eventual, acest P.R. a fost unul bazat pe promisiuni neconfirmate de viaţă, o constantă în politica moldovenească. Cert este că P.R.-ul poate avea un impact limitat asupra potenţialilor votanţi, dacă nu este urmat de acţiuni, realizări şi schimbări vizibile.

În acest rânduri m-am oprit la  P.R.-ul – inclusiv suprapunerea de imagine - a PLDM-ului. Asta, după ce am accesat site-ul candidatului electoral din partea Partidului Liberal Democrat din Moldova, Victor Bodiu.

Filat & Bodiu

De când s-a lansat, cu succes, în politică, Vlad Filat a acordat o atenţie sporită   imaginii sale. Este evident că a avut în spate o echipă de P.R.-işti, ce au pus pe picioare un partid care  vrea să obţină şi mai multă simpatie din partea cetăţenilor. Până la urmă, fiecare are libertatea de a decide cum să convingă electoratul să-l voteze. Dar eu am observat un aspect al campaniei PLDM-ului,  pentru candidatul la funcţia de Primar al Chişinăului, Victor Bodiu.

Dacă veţi accesa site-ul candidatului (www.bodiu.md), atunci veţi observa cum cei doi, adică Bodiu şi Filat se uită optimişti în aceeaşi direcţie. De parcă ar fi doi fraţi, sau tată şi fiu. Filat încearcă să-şi utilizeze imaginea sa, predominant pozitivă, deja formată, pentru a cuceri capitala. Mai ales că sloganul electoral este "Împreună pentru Chişinău". Adică parafrazându-l, împreună cu Filat şi PLDM pentru Chişinău. Asta construind în (sub)conştientul votanţilor ideea unei echipe puternice, formate de acest partid. Sunt sigură că asta este o "suprapunere" de imagine conştientă, ce poate avea şi succes.

După ce am accesat site-ul lui Bodiu şi am văzut imaginea celor două personaje politice, mi-am adus aminte de cei doi lideri ruşi, Putin şi Medvedev, la care această “suprapunere” şi susţinere a funcţionat.


Nu este un experiment nou pe mapamond, dar unul inedit în Republica Moldova.

Rândurile de mai sus nu sunt decât un  apel la conştiinţa civică, la luciditatea  concetăţenilor mei, din Capitală. Ei având tot dreptul să voteze conform propriilor convingeri şi simpatii politice, fără a deveni victimele unor iluzii.

Analizaţi la rece. Şi să vă gândiţi bine pentru cine veţi vota.


sursa poza: protv.md

Niciun comentariu: