vineri, 6 mai 2011

Democratul frate geamăn cu nedemocratul!


...sunt un pui de vrabie pe lângă toţi titanii care au mai multă experienţă în spate. Este vorba despre jurnaliştii cu renume, de la care eu personal, mereu am ce învăţa. Chiar şi aşa, nimic şi nimeni nu mă opreşte să scriu despre viaţa politică din Republica Moldova. Savurând din ultimele săptămâni a anului de studiu, trebuie să recunosc că nu urmăresc orice pas făcut de politicienii noştri. Şi poate nici nu e necesar? Ca viitor jurnalist, sigur că este necesar. Dar mă întreb, cât îi este de necesar unui cetăţean ca la sfârşitul unei zile de muncă, să urmărească spectacolele politice care redau "realitatea vieţii politice" egalată cu un spectacol plictisitor, chiar pe alocuri dezgustător? Nu fac decât să le mai amintească încă o dată că ne-am aşezat la loc de frunte pe cei mai corupţi, care luptă contra corupţiei, cei mai criminali, care luptă contra crimelor, cei mai mincinoşi, care luptă contra minciunii...

Oare lor, celor de sus, celora de la tv, de prin ziare şi reviste, nu le este jenă să continuie să ne alimenteze cu nişte insecte moarte, să ne dăruie flori uscate, să ne....să ne dezamăgească? Oare ei, nu-şi urmăresc la sfârşiul zilei capodoperele? Oare ei, nu se îngrozesc când îşi văd măştile zâmbitoare şi atât de false?

Democratul frate geamăn cu nedemocratul!


I-am avut la putere pe comunişti şi ni se spunea că suntem o ţară "democrată". Acum chiar îi avem pe democraţi, dar această democraţie poate fi descoperită doar prin revistele despre VIP-urile democraţiei moldoveneşti. Democraţia sau promotorii "democraţiei" sunt de fapt, nişte persoane cu o dublă personalitate. Sunt ca nişte melci care când vor, atunci ies din căsuţa lor...Când vor, atunci mai aduc ceva senzaţional în politică. Îşi mai schimbă blănurile ca animalele după o iarnă geroasă. Îşi mai schimbă lentilele, ochelarii, chiar dacă nici pe departe nu sunt  chiori. Am impresia că pe alocuri sunt surzi, pentru că nu-şi aud poporul, votantul pe lângă care se linguşesc în toate campaniile electorale. De fapt, în ei zace indiferenţa şi lăcomia!

Nu vorbesc despre un oarecare partid sau personalitate politică. Mă refer în general la politică şi politicienii pe care îi aveam şi i-am avut până acum. Majoritatea au avut un frate geamăn. Democratul din politician se afişează prin intermediul cuvântului, discursurilor bine gândite şi promisiunilor. Pe când, nedemocratul din ei, prin fapte! Fapte care se ascund după cortina spectacolului politic.

Amicus Plato, sed magis amica veritas!









Un comentariu:

Olea spunea...

Vica, scumpa mea vedeta, cine ti-a redactat acum textul tot n-a facut-o bine :*

Olea: http://itiaudchemarea.blogspot.com/2010/04/afla-azi-ceea-ce-poti-face-maine.html