marți, 24 mai 2011

Lectură utilă: SINERGOLOGIA de la limbajul trupului la arta de a citi gândurile celuilalt

Zilnic comunicăm cu cel puţin 10 persoane, fie la servici, acasă sau în stradă. Însăşi viaţa noastră e comunicare. Fără ea, această oportunitate de a descoperi şi de a asimila ceea de ce avem nevoie, n-am fi noi, cei de azi şi mâine. Nu ne-am dezvolta, n-am avea un cerc de prieteni, într-un cuvânt n-am avea nimic.

Chiar la facultatea de jurnalism, ni s-a propus să citim cărţi despre comunicare. Astfel, n-am citit doar despre puterea comunicării verbale, ci şi despre mesajele ascunse ale comunicării non-verbale. Pe lângă cartea lui Alan Pease Limbajul trupului, curând am citit şi cartea semnată de Philippe Turchet SINERGOLOGIA de la LIMBAJUL TRUPULUI la arta de a citi gândurile celuilalt.

Această carte este o comoară cu multe imagini şi informaţii utile. Personal, după ce am citit-o am început să urmăresc mişcările celor din jurul meu mult mai atent, chiar mai atent decât le-am urmărit după ce am citit cartea lui A.Pease. Şi asta, probabil pentru că imaginile m-au ajutat să reţin mai uşor informaţiile. Când citeam cartea îmi aminteam de profii şi colegii de la facultate, de prieteni, pentru că fiecare din ei au cel puţin un semn non-verbal pe care-l utilizează permanent, care îi caracterizează şi care datorită acestei cărţi am reuşit să le decodific.

Un pic mi-au fost dificil să percep unele lucruri, dar încă să le memorez, asta pentru că se dau multe explicaţii din medicină în legătură cu strânsa "relaţie" dintre ceea ce gândim şi cum ne mişcăm. E cartea prin care nu-i descoperi doar pe cei din jur, dar şi pe tine însuţi.

Mi-a plăcut primul capitol în care autorul dă explicaţie noţiunii de minciună, tipurile acesteia şi desigur, motivele care ne fac sa minţim conştient şi înconştient.

Fete şi băieţi, dacă vreţi să ştiti cine şi ce atitudine are faţa de voi, dacă el/ea manifestă interes faţă de voi, atunci asta e cartea pe care trebuie să o citiţi. La fel, e bună şi pentru cei din afaceri, cei care mereu sunt într-un proces de negociere.

"..Dar corpul spune cu voce tare ceea ce spiritul gândeşte "în şoaptă""
!!! Gestul precedă cuvântul în actul de comunicare, dar el prezintă interes şi din altă perspetivă: gestul dezvăluie ceea ce creierul gândeşte şi nu spune."
Creierul vorbeşte prin intermediul mâinilor


"Între mână şi minte, raportul este imediat şi instantaneu.
Pe tot parcursul vieţii, mâinile vor călători astfel în jurul corpului."
  • degetul ridicat arată calitatea de actor a omului şi că lucurile merg bine 
  • gândirea se exprimă prin intermediul mâinii
  • orice punct de pe corp are un corespondent la nivel cerebra
  • mintea gândeşte, corpul se mişcă. Corpul simte, mintea decodează.
  • femeile care îşi trec adesea mâinile prin păr trăgând uşor de el sunt nişte visătoare, iar părul lor devine firul Ariadnei, pe care îl urmează ca să-şi atingă visurile
  • lumina ochilor nu rezultă dintr-o transparenţă specială; ochii sunt luminoşi dacă omul este luminos, iar omul e luminos dacă priveşte lumea cu încredere
  • când se întâlnesc, indivizii care se apreciază îşi semnalează atracţia reciprocă printr-o ridicare din sprânceană care durează exact 1/16 sec.
  • dincolo de frumuseţe plastică pură, oamenii cei mai apreciaţi şi mai iubiţi au un "nu ştiu ce" în plus









Niciun comentariu: