duminică, 22 mai 2011

Natalia Croitor: Tratez suflete prin muzică (VIDEO)

Am cunoscut-o pe Natalia Croitor la lansarea de carte a scriitoare Steliana Grama. Ne-a impresionat pe toţi  sinceritatea cu care a interpretat câteva piese de suflet (vezi video mai jos). Chiar dacă este absolventă a Facultăţii de Calculatoare, Informatică şi Microelectronică, Specialitatea Informatică şi Limbi Moderne Aplicate, Natalia declară că nu se vede activând acum în acest domeniu.

Muzica - armonia spirituală dintre mine şi ei

“Cânt din clasele primare. Părinţii au fost cei care m-au dat în clasa muzicală de la liceul "Nicolae Iorga", studiind instrumentul de baza cobza. Tot la liceu m-am remarcat printre ceilalţi colegi, cântând cel mai bine la cobză. După absolvire, însă am trecut lent la chitară. Mai mult de un an am mers la ore  particulare  de chitară şi am înţeles că este ceva ce e al meu, ceva ce îmi place şi le place şi celor din jurul meu. Astfel, am inceput să compun din start versuri şi apoi şi muzică. 

Am participat la mai multe concursuri şi concerte, atât  la noi, cât şi peste hotarele ţării, cum ar fi România şi Austria, reuşind să iau premii cu locul I şi II. În data de 29 mai sunt invitată la Palatul Naţiona, unde voi interpreta o piesă pe versurile  organizatoarei Renata Verejanu, pusa pe muzica mea”.

Între vis şi realitate

“Sper să am curajul şi să reuşesc să devin în toamna acestui an, studentă  la Academia de Arte.  Asta ajutându-mă să devin mai bună în domeniul muzicii, pentru că cu adevărat îmi doresc să compun cât mai multe versuri şi muzică. Vreau să creez, şi să creez ceva bun şi să fie apreciat. Abia acum am înţeles că am nevoie de studii în domeniul muzicii, pentru că  simt că  aceasta e menirea mea pe pământ....Îmi doresc să transmit oamenilor un mesaj prin muzica mea, pentru că eu sunt doar un conductor care face legătura între cer şi pământ, între harul Dumnezeiesc şi sufletele oamenilor.”

Muzica aduce roade

“Prefer muzica folk, lirică şi romanţele, dar tind să am în repertoriu şi cât mai multe piese vesele şi ritmice. Sper că muzica să se transforme într-o profesie, pentru ca asta este ceea ce la moment îmi iese cel mai bine şi aduce şi roade. Noutatea bună e că în curând voi finisa propriul CD împreună cu prietenii mei. Nu e realizat profesional, dar de ascultat cred că se poate.”

Vreau să colaborez cu oamenii talentaţi

“Nu am idoli. Selectez de la fiecare ceea ce este mai bun. Îmi place înca din copilărie interpreta argentiniană Natalia Oreiro şi am piese din repertoriul ei. De fapt, primul meu cântec învăţat cu vocea la chitară a fost "Me muero de amor" de Natalia Oreiro. 

Mi-aş dori o colaborare cu Igor Grosu, pentru că interpretez piese din repertoriul lui, dintre care este şi "Dincolo de voi". La fel, cu Alexandru Manciu ( îmi place vocea lui). Mi-aş dori colaborări cu mulţi oameni talentaţi, care fac muzică bună.”

Tratez sufletul prin muzică

“Părinţii m-au susţinut tot timpul şi mereu au fost încântaţi de felul cum cânt. Taticul, Dumnezeu să-l ierte, zicea ca eu il tratez prin muzica mea şi că se simte mai bine. De multe ori,  lăcrima la piesele mele...”

 Cenaclurile au devenit o metode de promovare

“Aceste vizite la lansări şi diverse cenacluri literare organizate prin biblioteci, sunt sigură că mă promovează şi mă fac mai cunoscută oamenilor. De aici, de colo apar persoane care mă tot invită la diverse evenimente şi astfel, am ajuns şi la televiziune, şi la radiou, şi sper eu, şi în inimile oamenilor. Totul datorită Tatianei Ambroci, directoarei bibliotecii Colegiului de Construcţii. Ea fost cea care a început promovarea mea în cenaclul din incinta bibliotecii colegiului şi apoi într-un cerc tot mai larg şi mai larg.”

Sper să supravieţuiesc în lupta cu mine însumi

“Referitor la lansare, cred ca am s-o fac când am să finisez CD-ul. Deja mi-au propus mai mulţi gazda , dar înca nu m-am hotărit. Sunt foarte emotivă, iar asta este o barieră pentru mine, dar totuşi, sper să supravieţuiesc în lupta cu mine însumi. Ceea ce nu ne omoară, ne face mai tari!"



Niciun comentariu: