miercuri, 29 iunie 2011

Doar în R.Moldova se întâmplă? Poţi fi concomitent jurnalistul tuturor şi al nimănui


De aproape un an scriu în presa online. Am scris şi scriu pe site-uri şi pe blog. Articolele mele au fost preluate şi de pe site-uri, şi de pe blog, de cei din ţară şi de peste Prut. Până acum, însă nu mi s-a întâmplat ca site-urile care preluau articolele să nu specifice sursa şi autorul. Poate au fost, dar eu n-am apucat să le descoper.

Astăzi din întâmplare, căutând nişte informaţii/articole despre setea de notorietate a moldovenilor, am dat de un articol scris de mine pentru revista online www.pentruea.md şi preluat de www.apropomagazin.md.

Mirarea mi-a fost să descoper că articolul la care am muncit câteva zile, atât pentru obţinerea informaţiilor de la intervievată, cât şi pentru scrierea şi redactarea articolului a fost oarecum de neobservat pentru Apropo Magazin, cei care au preluat articolul, uitând să specifice autorul şi sursa corectă.

Abia după ce am intervenit cu rugămintea de a specifica autorul şi sursa corectă, cei de la Apropo Magazin au luat atitudine. Dar nici aici cu prea multă seriozitate şi profesionalism. O colega  într-un comentariu a specificat care e sursa, ataşând link-ul direct către articol.  Eu am specificat doar autorul şi sursa, scăpând o literă.  Am greşit şi eu, dar şi mai mult au greşit ei pentru că le-a fost lene să verifice dacă există un astfel de site. Cred că totuşi asta a fost o replică venită din partea lor la revolta noastră.



Desigur, aici se face vinovat şi site-ul moldinit.com pentru că la fel a preluat articolul şi n-a specificat sursa cu link direct către articol, dar cel puţin au specificat cine e autorul. În concluzie, cei de la moldinit.com m-au făcut pe loc jurnalistul lor, iar cei de la Apropo Magazin au decis sa ia în aţenţie doar site-ul unde a fost publicat articolul, nu şi autorul, chiar dacă se ştie foarte bine că pentru ceea ce scrie jurnalistul nu se face responsabil site-ul, ci autorul articolului.


Concluzie: Lipsă de profesionalism şi atitudine reduce din notorietatea canalului media, asta făcând referire la ceea ce căutam pe google şi peste ce am dat!


8 comentarii:

Anonim spunea...

E vina ta ca ai scapat litera.
Ai si in plus uneori.

viky spunea...

Da, in privinta literei e vina mea, am scris si in articol. In privinta celorlalte, nu mi le atribuiti mie ;)

Anonim spunea...

Dar daca publici pe blogul tau poezia prietenei tale si vezi ca are o litera in plus in cuvantul mâIna, din titlul poeziei, de ce nu esti o prietenă draguta si sincera care sa-i corecteze greseala? Ori vrei s-o faci de ras intentionat?

Semnez cu Anonim ca-s om simplu, nu ditamai jurnalistul faimos si destept ca tine.

Teodor Carstea spunea...

Vad ca s-au gasit smecheri la comentat. Nu le-a ajuns ca au calcat pe bec. Se poarta obraznic pe deasupra...

viky spunea...

Anonim -- iti propun sa investighezi cazul privind jurnalismul faimos in R.Moldova. Iti garantez ca vei descoperi jurnalisti si bloggeri mai insetati de notorietate!!! Astept rezultate!
Sincera sa fiu, chiar eu ma gandeam sa studiez, sa analizez setea de notorietate a moldovenilor! Daca reusesc, gasesti aici pe blog, daca nu ti s-a facut rau de la "jurnalimul faimos si destept" de pe blogul meu, m-ai viziteaza-ma! :)

viky spunea...

Teodor Carstea--obraznicia smecherilor poate fi tolerata. Au dreptul la o opinie si eu le permit sa o aiba si pe blogul meu. Nu in zadar e blogul LIBERA!

Anonim spunea...

Nu te-am...

viky spunea...

Anonim, ce urmeaza dupa nu te-am...?