vineri, 2 septembrie 2011

Generozitatea italienilor

Orice om este bun şi mai cu seamă generos, dacă ştii să fii sincer şi să găseşti cheia unui suflet necunoscut. Adică să accepţi, să rişti mergând într-o călătorie, descoperind o peşteră întunecoasă şi reuşind să aprinzi lumini…

Am cunoscut mai mulţi italieni în cele 2 săptămâni petrecute în Italia, (despre care vă vorbeam în articolul precedent), dar două italience au fost mai generoase. Una din ele, de 91 de ani, care în câteva zile m-a făcut nepoata ei. Am ascultat-o ore în şir,  poate de asta la plecarea mea, a început să plângă...La despărţire mi-a dat o iconiţă şi un arbore din pietre naturale, o poza de a ei, spunându-mi că niciodată nu mă va uita şi că se va gândi la mine. Sunt cuvinte care te fac să înţelegi că într-o perioadă scurtă poţi deveni o persoană importantă pentru un om necunoscut, pentru o peşteră a cărei cămeri nu le ştiai, nu le vedeai, dar datorită luminii, ai reuşit să descoperi orice cămeruţă a acestui suflet necunoscut....

O altă italiancă cu care am comunicat mai puţin, dar care m-a primit în casa ei cu multă bucuri, cu multă ospitalitate. Mi-a arătat orice cămeruţă din apartamentul ei, pozele copiilor şi a soţului care e decedat. L-a despărţire mi-a dăruit un parfum francez, un portmoneu black & girl de piele, care bănuiesc valorează nu mai puțin de  50 euro şi încă cu 20 de euro în el şi o pereche de pantofi draguţi. Cu adevărat generoasă nu? Atâta cadouri n-am primit adesea nici la aniversările mele.

Și n-am să-i cred pe cei care spun că într-o țară străină ești tratat ca un străin. Cred că totuși depinde de propria persoană, cum reușești să comunici cu acei străini. Probabil, nu trebuie să te simți străin și nu vei fi tratat ca un străin. Și chinezii sunt străini în Italia, (de o altă naționalitate, dintr-o altă țară), dar  italienii au ajuns în țara lor să cumpere haine produse de chinezi din magazinele chinezilor și să-și servească  cafeaua dimineața în barul chinezilor.

În următoarele articole voi scrie despre cum arată italienii după vârsta de 70 de ani, alimentația și stilul de viața și cel alimentar al italienilor.

2 comentarii:

Napocel spunea...

Plăcute clipe ai avut. Sufletele bune ale oamenilor sunt comune, indiferent de latitudinea geografică.

viky spunea...

Într-adevăr Napocel!