miercuri, 7 septembrie 2011

Transportul public în Italia vs cel din Moldova



Zilnic călătoresc cu ruta nr. 110 și de câte ori șoferul frânează, îmi spun:
„Nu-mi plac, ba chiar mă stresează întrecerile de pe străzile Chișinăului, dar continui să călătoresc zilnic cu maxi-taxi”

Pe tot parcursul călătoriei mele spre Italia am căutat să văd pe străzile țărilor europene microbuzele care se-ntrec și n-am zărit. În România am obsevat că  mai mult  tranvaiul și trenul sunt utilizate ca transport public. Același lucru e și în Italia. Ai opținea de a alege cu ce vrei să călătorești spre unul dintre orașe, cu trenul sau autobuzul. În autobuz nu este taxatoare, ci doar un aparat prin care treci biletul. Cei drept, poți face șmecherii, doar dacă ai noroc și în drum spre destinația aleasă nu urcă cei de la control. Am să recunosc, am făcut și eu astfel de șmecherii, asta pentru că biletele sunt foarte scumpe. Mai ales dacă aș compara prețurile din Italia cu cele din Moldova. Hmmm, totuși vorbim despre o țară europeană, cu salariile și pensii europene.

Cele câteva zeci de autobuze noi din capitală sunt exact ca cele din Italia, doar că noi avem taxatoare iar ei aparatul ală, datorită căruia poți călători și gratis...Am observat că mulți profită de asta.

Poate ar fi cazul ca și noi să renunțăm la microbuzele de pe străzile capitalei, datorită cărora dacă nu zilnic, atunci săptămânal la posturile tv sunt anunțate accidentele rutiere de pe străzile Chișinăului? Am călătorit cu unul dintre autobuzele noi și am rămas mulțumită. Dacă ar fi în toată capitala, atunci cu siguranță n-aș mai călători cu microbuzele.

2 comentarii:

Napocel spunea...

Din câte am-nțeles se vor scoate microbuzele din Chișinău în următorii 2 ani.

viky spunea...

Sperăm, Napocel.