marți, 18 octombrie 2011

”America și Moldova - două mari extremități!”



Timp de mai mulți ani a visat să ajungă în America. În 2007 aflase de la un amic despre posibilitatea de a pleca pe acest continent. A continuat să comunice cu el, aflând mai multe informații despre America.An de an am tot trăit cu această dorință, dar din motiv că părinții erau împotrivă, renunțam. Ajunsă în anul întâi la masterat, am decis că e timpul sa fac acest pas, părinții fiind doar puși la curent cu faptul că plec”, spune Irina.

Începutul la Acord Travel

După ce mi-am încercat norocul de angajare la mai multe companii, STM Acord, m-a angajat în calitate de PR Manager. A fost și rămâne a fi un job dorit. Am început munca prin promovarea profilurilor ale Managerilor de Program pe Facebook, apoi și promovarea lor prin publicarea articolelor pe www.acordtravel.md despre experiența lor în SUA. Fiecare istorie de succes a colegilor mei, nu a făcut decât să crească decizia. Aș vrea să-i mulțumesc din suflet și asta o fac zilnic, Marcelei Draguțan, Manager de Program Acord Travel, pentru că m-a convins să fac totuși acest pas. Deși înscrierea l-a program s-a finisat la începutul lunii aprilie, am reușit să mă înscriu în programul American Summer 2011”, povestește Irina.

Munca, distracțiile și greutățile în America
”Să muncești în America, chiar e o experiență! Este un nou stil de viață. Nu mai sunt părinții care te dădăcesc, nu mai este acel cerc de prieteni, distracții și ocupații zilnice. Aici începi să educi în tine un om matur, independent, intelegent și responsabil de sine. Aici deprinzi acele meserii care te ajută să te descurci în orice situație. Se înșeală cei care cred că să muncești chelner, casher, housekeeper, store work, etc, e muncă la greu și atît. Asta pentru că fiecare job presupune foarte multă comunicare”, afirmă Irina Lencauțan.

” În Americă ai posibilitatea să cunoști mult mai bine limba engleză. Experinața asta a fost pentru mine un imens schimb cultural cu celelalte etnii pe care le-am cunoscut. Am muncit și locuit cu studenți internaționali, la fel ca și mine, care au venit să exploreze America.  Împreună cu ei ne-am distrat. Au fost cele mai hazlii năzbâtii și unice clipe petrecute în America”, spune ea.

”Nu vreau să credeți că totul a fost doar în culoarea roz. Au fost și neînțelegeri, și stres, și lacrimi, și dorința de a lasă totul baltă și a reveni acasă. Toate astea nu fac decât să te întărească în fața greutăților și să dezvolte în tine un adevărat luptător!”, adaugă Irina.

Riscul de a rămâne ilegal în America

”Mulți tineri rămân după cele 3 luni  legal prevăzute de program în State și aleg să rămână ilegal acolo. Personal am cunoscut 4 băieți moldoveni, care sunt deja al 2 an acolo. Sincer nu-i invidiez. În primul rând nu au cele mai plătite job-uri, în al doilea rând trebuie să fie foarte atenți, dacă sunt depistați de forțele de ordine că sunt nelegali, sunt expulzați din țară imediat. În plus nu mai pot depune la obținerea vizei timp de 10 ani, iar rudele lor la fel sunt private de această posibilitate de a exploara această țară”, spune Irina Lencauțan.

Cunoscând aceste suptilități, nici pentru o clipă nu mi-am dorit așa soartă. In plus am tot numărat ultimele zile, de reîntoarcere, căci sunt mare patriot și iubitor de țară, mai ales știind că aici e familia mea, aici sunt prietenii mei și aici e casa mea !”, adaugă Irina.

”În perioada petrecut în State m-am împreietenit cu mulți americani, mexicani, chinezi, taivanezi, turci, ruși, ucraineni, români și șirul poate continua. Deși au trecut câteva săptămîni de când m-am despărțit de ei, tot mai mult se simte dorul reciproc, ne scrim pe facebook și skype”, spune ea.

Amercia vs Moldova

”Mi-a plăcut stilul lor de viață, libertatea  în tot ce fac, în gândire, în acțiuni. Posibilitatea de a călători în lung și-n lat, acele oportunități de a munci și de a se dezvolta. Însă, nu mi-a plăcut cum se alimentează. Foarte puțini duc un mod sănătos de viață”.

America și Moldova sunt din păcate două mari extremități! Acolo ai șansa de a face mai mulți bani, de a te distra, de a călători, de a te dezvolta multilateral, nu este atât de pronunțată corupția și cumătrismul; foarte multe zâmbete și pozitivism, prietenie în jur. Din păcate Moldova e viceversa”, afirmă Irina.

Nu regretă că a luat decizia de a pleca în America, tocmai de asta a aplicat la Programul pentru vara 2012.
”Everything is possible if you want, if you believe! Everything is in your hands!!!”, încheie Irina.

Un comentariu:

Tzzumbi spunea...

Parcurgând rândurile nu am putut să nu identific o situație asemănătoare cu cea din România. Tinerii oameni și familiile tinere pleacă căutând o viață mai bună undeva departe. Poate că financiar o găsesc. Dar sufletește? Nu puțini sunt cei care au plecat și recunosc că satisfacția sufletească nu mai este aceeași.
Scopul final în viață este să ajungi să fi fericit (începând de aici, dar mai ales dincolo, dincolo unde fericirea e veșnică), iar pentru asta trebuie să te maturizezi. Dar dacă adevărata maturizare nu constă în plecarea în lume și luarea vieții în propriile mâini în sensul descris aici, dacă maturizarea înseamnă să îți dai seama de responsabilitățile pe care le ai față de țara ta, față de credința ta, față de părinții tăi? Dacă cumva maturizarea înseamnă să renunți la bunăstarea ta materială pentru a satisface dragostea ta față de ei și a lor față de tine? (părinților)