duminică, 13 noiembrie 2011

Jurnalul ei: Grăbindu-mă să simt iubirea

Cei care au iubit pentru prima dată, spun să nu ne grăbim. Şi dacă iubesc la 25 de ani pentru prima dată? Şi-atunci să nu mă grăbesc? Alţii spun că iubirea e doar suferinţă şi experienţa care te învaţă să nu te grăbeşti a doua oară. Dar ce e iubirea? Ce e graba în iubire?

"Aveam 18 ani. Eram liceeancă. Era o noapte ploioasă de noiembrie când pentru prima dată am rămas faţă în faţă cu slăbiciunile mele, cu dorinţa de a nu mai gândi, ci de a simte.Credeam că-l iubesc. Şi asta am crezut timp de 4 ani. Timp în care am ajuns să ne descoperim mult mai bine decât mi-aş fi putut imagina.Toţi ştiau de existenţa acelui sentiment, despre reprocitatea şi rezultatul ecuaţiei pe care ne-am promis că o vom rezolva. Ne oficializasem relaţia. Totul a fost ca un sfârşit fericit dintr-un roman, până în momentul în care iubirea a fost doborâtă de realitate.

Nu ne mai plăcea să stăm ore în şir şi să ne analizăm cu privirea. Eu eram mereu ocupată pe la bucătărie cu responsabilităţile unei gospodine, poate chiar a unei soţii. El, era el. Frica de a-l pierde îmi trezea dubii şi vroiam din ce în ce mai mult...mai multă atenţie, mai multe cuvinte,  mai multă sinceritate, mai multă responsabilitate din partea lui, pentru că tot ce făceam împreună, făceam de parcă am fi fost o familie. Chiar dacă nu ne oficializasem căsătoria în faţa lui Dumnezeu, eu ştiam că suntem o familie. Vroiam să fim o familie. Peste 4 ani ceva s-a schimbat şi acea schimbare am fost eu.

Prima şi ultima noapte au fost diferite, pentru că noi eram sătui de acea descoperire sau pentru că nu mai aveam ce descoperi. Adesea credeam că dacă iubeşti cu adevărat, atunci găseşti un ceva de care să te agăţi, găseşti ce să descoperi. Şi dacă nu găseşti, atunci iubeşti acel nimic pe care nu l-ai găsit. Iubeşti omul din patul tău. Iubeşti bărbatul pe care te-ai grăbit să-l iubeşti. Eu n-am mai putut să-l iubesc. Iubirea pentru el era spălată de ploaia ultimei nopţi petrecute împreună. Eu îl descoperisem pe altul..."

Articolele din "Jurnalul ei" sunt inspirate din poveştile pe care mi le-au destăinuit femeile care au simţit iubirea.


Niciun comentariu: