miercuri, 9 noiembrie 2011

Jurnalul ei: Tăcerea în cuvinte

Iubirile sunt nişte amintiri care sădesc arbori în camerele sufletului. Femeia ajunge să utilizeze cuvintele care tac...ele au o tăcere nebănuită şi liniştitoare în cuvinte.

"Am iubit. N-am iubit. Am ajuns să iubesc şi să nu ştiu ce înseamnă iubirea. Nedumerire. Îmi amintesc bine acele trăiri care descriu iubirea. Am citit despre ea prin cărţi. Mi-au povestit despre ea prietenele. Toate sunt diferite, dar au aceeaşi denumire şi aceleaşi cuvinte cheie. Îndoieli. Am iubit şi n-am fost iubită. De fiecare dată iubeam la fel şi altfel. Pesimism. De parcă mergeam pe acelaş drum, doar că de fiecare dată în compania altui anotimp. Eu eram alta. 

Aveam o boală, din cauza căreia nu mai mergeam la grădiniţă. Stătusem cu lunile acasă. Nici medicamentele şi nici experimentele bunicii de a mă salva, n-au făcut decât să rămân fără păr. O femeie ştie ce înseamnă să nu ai păr, chiar şi la o vârstă fragedă. Purtam o broboadă pe cap. Chiar şi mie îmi era frică să mă analizez în oglindă. Venise ziua când puteam să merg la grădiniţă, dar pentru că părul nu creşte peste noapte, a trebuit să port şi în continuare broboada pe cap. Aveam vreo 4 ani. Îmi era ruşine. Toate fetele aveau un păr frumos şi citeai fericirea în nebunia lor copilărească. Eu mă împrientenisem cu tăcerea. Era imposibil acum să-l mai cuceresc pe băiatul, care acum o analiza cu privirea pe alta. Nu ştiu dacă e de vină acel început care mi-l amintesc, pentru că cele ce-au urmat au fost la fel. La fel de tăcute au fost iubirile ce-au urmat.

În adolescenţă mă întrebam ce e iubirea? O prietenie dintre un băieat şi o fată care au o relaţie de durată şi care se scaldă în cuvinte dulci? Îşi spun "te iubesc", neştiind la cât de adevărate sunt cuvintele pe care le rostesc? Atunci am decis că  încă nu e momentul să iubesc. Trecere în tăcere.

După vârsta de 18 ani, îmi spuneam că "iubirile" mele în tăcere au fost de fapt nişte simpatii, nimic mai mult. Lipsea reacţia chimică dintre ei şi mine. Deci, a fost ceva, numai nu iubire. Căutări.

Acum. Este un acum pe care am să-l descriu mâine. Sunt la fel de tăcută şi nesigură, exact cum eram acum 18 ani. Am iubit. N-am iubit. Am ajuns să iubesc şi să nu ştiu ce înseamnă iubirea. Nedumerire."









Niciun comentariu: