sâmbătă, 31 decembrie 2011

Şansele virtuale devin reale


De un an sunt mai activă în mediul online şi-am început să urmăresc evoluţiile unor bloggeri, fotografi, jurnalişti, interpreţi care ajung să fie apreciaţi datorită faptului că se promovează activ în mediului online. Astfel, mediul online devine barca salvatoare pentru jurnalişti, atunci când duc lipsă de surse (oameni care au despre ce vorbi), iar pentru cei care se promovează în mediul online, devin mai vizibili şi cresc şansele de a li se propune colaborări de orice gen. Cel mai des aceste persoane se promovează pe site-ul de socializare facebook, pe propriul blog şi participând la diverse evenimente, distracţii.


MEDIUL ONLINE: şanse şi câştiguri 
Ni-o confirmă şi două prietene virtuale care datorită mediului online au primit diverse propuneri de colaborări. Fotograful şi bloggerul Cristina Evtodii  spune că mediul online (facebook-ul şi blogul) a ajutat-o şi-o ajută şi în continuare să se promoveze. "Ca fotograf, new media mă ajută să-mi găsesc modelele, să interacţionez cu ele şi să vizualizeze exteriorul, ceea ce e foarte important".

"Blogul meu n-ar avea viaţă dacă nu aş vedea la prieteni mei, prietenii prietenilor mei de pe facebook că postează pe wall link-uri spre articolele publicate pe pagina blogului meu. Tot datorită blogului, am ajuns să scriu şi pe allfun.md. Recunosc, activismului meu online, mi-a adus şi multe propuneri de colaborări", spune Cristina.

Tânăra jurnalistă spune că multe dintre prieteniile virtuale s-au transformat în unele reale. " Prietenii mei adevăraţi i-am cunoscut în mediul virtual. Deşi nu agreez prietenia virtuală, nu iubesc să discut mult pe chat, decât discuţii interesante (ca aceasta) şi nu CE MAI FACI? Este plictisitor... E bine când ai mulţi prieteni virtuali, dar să fie din domeniul pe care îl promovezi, dar şi asta îşi are minusurile sale", afirmă
Cristina. Una dintre prietenele care a cunoscut-o Cristina în mediul virtual este Daniela Caraiman, care între timp a devenit cea mai bună prietenă.

Daniela Caraiman, este o tânără care a participat la concursuri online de frumuseţe şi ca rezultat a şi câştigat. S-a scris despre ea în presă şi ea, ca tânăr jurnalist, datorită mediului online a găsit foarte multe surse pentru interviurile care le-a realizat. "Mediul online chiar e o perspectivă de promovare atunci când ştii să-l foloseşti corect. Oamenii dacă descoperă ceea ce faci tu, atunci încearcă să te susţină, să-ţi fie alături şi să-ţi urmărească orice apariţie. Iar materialele pe care le scriam ca voluntar, fiind citite mi-au adus multe laude, dar m-au ajutat şi să-mi sponsorizez site-ul personal", afirmă Daniela.



FACEBOOK: comunicare, relaţii şi oportunităţi

După cum spuneau şi prietenele virtuale, facebook-ul este o cale de comunicare, relaţionare care îţi aduce oportunităţi, propuneri de colaborări la care decizi tu dacă le accepţi sau nu. Tocmai pentru asta au fost create probabil aceste site-uri de socializere. Pentru ca să profiţi de avantajele lor. Şi ce poate fi mai avantajos, decât oameni care te inspiră, te susţin şi îţi vin în întâmpinare cu diverse propuneri, fie în mediul online sau cel real. Cert e că ambele te dezvoltă...

BLOG: afirmare şi libertatea opiniei
Nu vreau să dau nume, dar cred că cunoaşteţi bloggeri care au devenit "sursa" de inspiraţie pentru jurnalişti. Iar mass media, după cum ştim, este o cale eficientă de a te face auzit. Într-o armonie eficientă, ajungi să faci ceea la ce nu te-ai gândit niciodată că vei face. După cum vă spuneam că şi eu în anul 2011 am făcut paşi mici datorită blogului, colaborărilor şi implicarea/participarea mea la mai multe proiecte şi evenimente.

DISTRACŢII/Evenimente: prieteni şi relaţii
Oamenii îţi aduc oameni, adică relaţii şi oportunităţi. Nu pierde şansa să te implici în proiecte sociale de orice gen. Pe facebook tot mai des sunt invitată la diverse evenimente, lansări şi concursuri.  În timp ce unii stau şi pălăvrăgesc în mediul online, alţii nu pierd şansa de a relaţiona cu oamenii din mediul virtual şi-n realitate la astfel de evenimente.

Voi cum vă gestionaţi timpul  petrecut în lumea virtuală?

Niciun comentariu: