luni, 2 ianuarie 2012

"De ce iubim femeile" -Mircea Cărtărescu (CĂRŢI ONLINE)

Întotdeauna am fost curioasă să aflu cum vede bărbatul femeia. Şi nu una anume, dar una care are pictate pe suflet şi pe trup calităţile comune tuturor femeilor. Intenţionat sau din întâmplare, cineva mi-a recomandat cartea "De ce iubim femeile" semnată de Mircea Cărtărescu. O zi din viaţa mea i-am dedicat-o acestei cărţi, acestui scriitor. Mi-am dedicat-o mie şi bărbatului pe care-l voi iubi, pentru că am desprins din această carte adevăruri trăite de bărbaţi pe care n-aveam de unde să le cunosc. Sunt şi fel de fel de insecte otrăvitoare, dar aş vrea să cred că fiecare din ei, atunci când înveninează o femeie, după regretă cel puţin, dacă nu-ndrăzneşte să-şi ceară scuze, chiar dacă asta nu mai poate schimba nimic...
Şi se pare că un bărbat nu se-ndrăgosteşte de zdrenţele care-s pe o femeie (fie ele la modă sau nu). El se-ndrăgosteşte de privirea ei, de mirosul ei, de simplitatea ei, de inocenţa ei, de frumuseţea ei irepetabilă...
Am descoperit un scriitor sincer şi mi-a plăcut pân' la irosirea tuturor comentariilor, impresiilor deja personalizate şi interpretate de mine... interpretarea şi decodificarea adevărurilor văzute şi simţi de bărbat....
Autorul reuşeşte să te facă prietenul său prin detaliile care ţi le povesteşte. Suferinţa de altă dată descrisă în culori, cerul scăldat în ceaţă, blocuri îngălbente de timp, suflet plouat de experienţele unor iubiri.... le descoperi într-o carte scrisă cu peniţa a cărui cerneală e un conţinut fabricat doar de sufletul unui bărbat.

“Nu poţi face nimic ca să ai stil. Pentru că stilul nu îl ai, ci îl eşti. E engramat acolo, în ingineria vertebrelor din coloana ta vertebrală, în dinamica fluidelor corpului tău, în spotul de lumină de pe pupila ta catifelată. În înţelepciunea minţii tale, care înaintează când universul înaintează şi se retrage când universul se retrage.”
“Un act sexual in care corpurile nu se cunosc mi se pare ratat de la inceput.”
“ Fără intimitate reală, atât femeia cât şi bărbatul sunt literalmente asta: un fel de mânere la care performezi un număr de gimnastică. Poate fi uneori distractiv (mai ales pentru bărbat), ca legănatul pe un balansoar, dar, din punctul meu de vedere, e un mod primitiv, puştesc, nesatisfăcător de a face sex.”


“De fapt, fac dragoste doua corpuri care se cunosc infinit de mult şi care nu se mai satura, totuşi, re-descoperindu-se.  stiu ce va face in fiecare clipa, si totusi sunt mereu surprins. Cu cat ii stiu mai bine pielea si tendoanele si cutele su gesturile si cuvintele, cu atat mai intensa si mai disperata mi-e curiozitatea.
“De fapt, ajungi cu adevărat la maturitate sexuală doar atunci când începi să trăieşti un ciudat solipsism în doi care te face să spui: în tot universul nu există decât două fiinţe care fac cu adevărat dragoste: eu şi iubita mea.”


“Cea mai minunată femeie din lume este cea care te iubeşte cu adevărat şi pe care-o iubeşti cu adevărat.”
“ Bărbaţii au creierul impregnat de hormoni. Nici cel mai distins intelectual nu e altfel, până şi el, la orice vârstă, îşi imaginează cum ar face-o cu fata plictisită, necunoscută, de lângă el. Dar când cunoşti cea mai minunată femeie din lume, care e cea pe care o poţi iubi, semnul este, trebuie să fie, că nici pulpele, nici “balcoanele” nu se mai văd, de parcă hormonii sexului şi-ai agresivităţii s-ar retrage din creierul tău tumefiat şi l-ar lăsa inocent ca un creier de copil şi translucid ca o corniţă de melc.”
“…facem sex cu un creier de bărbat, dar iubim cu unul de copil, încrezător, dependent, dornic de a da şi a primi afecţiune.”
“ Pentru mine nu există, deci, “cea mai minunată”  în sensul de 90-60-90, nici în cel de blondă, brună sau roşcată, înaltă sau minionă, vânzătoare sau poetă. Cea mai minunată este cea cu care am putut avea un copil virtual numit “cuplul nostru”, “dragostea noastră”.



Un comentariu:

Comicultural spunea...

Bună. Te-am găsit după un search pe google - De ce iubim femeile. Premeditez de 7 ani să ies public cu un punct de vedere pe această temă. Dar abia astă vară mi-am creat blog. Iar azi am publicat un prim articol, dintr-un serial pe care vreau să-l duc extrem de departe. Pentru cei care Simt și Gândesc în egală măsură.