joi, 2 februarie 2012

Artur Corcodel: „Trăiesc din momentele de inspiraţie”

Aşa cum ne-am obişinuit, în mediul online cunoaştem dacă nu zilnic, atunci săptămânal sau lunar câte o persoană necunoscută, dar care trezeşte interes prin ceva anume. Pe Artur Corcodel pentru prima dată l-am auzit la radio, atunci am decis să scriu despre acest tânăr ambiţios şi plin de inspiraţie. 

Nici nu-şi mai aminteşte în ce circumstanţe a început să cânte şi cum şi-a dat seama că muzica trăieşte în el. Îşi aminteşte doar că încă de mic făcea parte din capela corală şcolară, ca apoi să urmeze şi alte experienţe de acest gen. A făcut parte din ansamblul de cântece şi dansuri populare “Opincuţa”. Mai târziu, ajuns student la USM, Artur face parte din capela corală "Lira". Nu se opreşte aici, pentru că la cea dea doua facultate de “Arte Frumoase”, specialitate – Dirijat Coral, obţine licenţa în dirijor. Concomitent, face parte şi din capela corală “Academia” din cadrul Academiei de Ştiinta din Moldova. Şi asta nu e tot, lista continuă cu: “Pe lângă muzică am licenţă în contabilitate, sunt anu 2 la master “Audit şi Expertiza Financiară”(USM); sunt anul 3, frecvenţă redusă la drept “Drept Penal” şi sunt anul 1 la master “Limbi Moderne - Engleza/Franceza”. Cam atât…”

Licenţiat în Inginerie şi Producţie Sonoră
 Prin intermediul internetului a studiat mai profund ingeneria Sonoră, după ce a aplicat la Universitatea “Audio Institute of America” din America, unde s-a specializat în domeniul "Audio Engineering Music Production". Recent, Artur a obţinut diploma şi este licenţiat în Ingenerie şi Producţie Sonoră.

“Momente de inspiraţie” 
“Dacă sincer, nu mai ştiu de unde a apărut pasiunea faţă de muzică. De fapt, nu demult mi-am dat seama ca eu toată viaţa mea am fost parte a diferitor cercuri muzicale, ansambluri, capele corale… ceea ce spune ceva. Muzica e ceva ce îmi dă puteri!! Şi dacă pot face muzică, de ce să nu împărt ceea ce-mi place şi cu altii? Şi dacă cineva e de acord să-mi dea bani, pentru ce îmi place sa fac.. de ce nu?”

 Are propriile piese a căror muzică şi text sunt semnate de el. “Îmi place foarte mult să-mi fac muzica, pentru că îmi place mult să dau naştere muzicii pe care o aud în cap. De multe ori, îmi apare melodia în cap, mă gândesc asupra ei, adică încerc să o aud, să o înţeleg… mă duc în studio şi acolo îi dau viaţă, încerc în acelaşi timp să pun pe foaie şi versurile pentru că ele vin concomitant şi înregistrez. Recunosc că e un proces foarte diferit de fiecare dată. Prefer să scriu textul împreuna cu melodia, pentru că în momentul când îmi apare melodia în cap, aceasta vine împreuna cu cuvintele ei, care i se potrivesc perfect, aşa moment se mai numesc moment de inspiraţie. E timpul când raţiunea are rolul doar de ajutor, eu dau frâu liber creaţiei. Uneori se întâmplă că azi sa fac ceva, iar a doua zi să mă mir de ce am făcut. Rareori apelez la ajutorul cuiva, mai ales când e vorba despre piesele mele. Cred că nimeni nu ar putea reda mai bine ceea ce simt, decât eu singur!”, povesteşte Artur.

Dragostea inspiră…
“Cine mă inspiră? Hmmm, e foarte greu să raspund la întrebare… Inspiraţia vine pe neprins de veste !!! E adevarat că marea parte a inspiraţiei o am de la cea pe care am iubit-o de foarte mult timp şi pe care încă o mai iubesc. Uneori singur mă mir cât se poate de spus, atunci când simţi ce spui!!!”.

Am dat în lista de piese de pe youtube de piesa dedicată Stelei şi mi-am zis, asta cu siguranţă e iubirea lui Artur. Aşa fac adesea jurnaliştii, din curiozitate sau din dorinţa de a demasca. “Hehe.. cine e Stela? Stela e un personaj fictiv, îmi place foarte mult acest nume… nimic mai mult ! ”, îmi răspunde zâmbind.

“Vreau să fiu recunoscut ca un inginer de sunet foarte bune!”
Chiar dacă îşi publică în mediul online toate piesele, a fost invitat pe la emisuni radio şi tv, Artur spune că nu ştie să se promoveze şi probabil, nici nu vrea să devină vedetă. “Poate dacă m-aş concentra asupra promovării, mi-ar reuşi. Deocamdată, mă concentrez asupra creaţiei. Sunt conştient că mi-ar tebui cineva care să mă ajute cu promovarea. Cu atât mai mult că nu vreau să mă promovez ca un interpret, ci mai mult vreau să fiu recunoscut ca un inginer de sunet foarte şi foarte bun!!”, spune Artur.
“Am cântat prin foarte multe cluburi din Chişinău, la diverse concerte, la TV. De asemenea, am avut ocazia să cânt pe scenele din Polonia, Bulgaria, România, Macedonia, Italia, Ucraina, dar nu era legat de activitatea mea proprie, ci de ansamblu în care activam sau capelele corale…”

Bucuria de avea propriul studiou de înregistrări 
“Am propriul studio şi sunt mai bucuros ca oricând!!! E foarte frumos să realizezi ca poţi să faci muzica ta… E cam costisitor să ajungi să ai un studiou, pentru că tehnica buna e scumpă, dar în schimba calitatea răscumpără toate cheltuielile! Cu puţină răbdare şi îndrăzneală, poţi obţine orice!”

Fane şi realizări muzicale
“Care piesa e cea mai bună realizare? E buna întrebarea, dar din păcate nu chiar ştiu cum să răspund … doar nu poţi întreba vreun părinte care din copii săi îl iubeşte mai mult. Nu ştiu care e cea mai buna realizare. Toate îmi plac la fel de mult, aprecierea publicului însa s-a observant cel mai mult la piesele “Nu te pot uita; Ploaia; 1000 de ploi; Ca-ntr-o poveste.. “.

Îl întreb dacă are fane şi iarăşi zâmbeşte: “hihi SPER să am fane !!! dar nu ştiu…”

“În Moldova nu e deloc greu să te faci remarcat. E chiar foarte simplu! E o ţara mică, cu oameni foarte puţini, deja depinde de individ, cât de mult îşi doreşte să fie remarcat. Eu niciodata nu am alergat după glorie, pentru că  fac ce îmi place, fac ce simt… şi dacă le mai place şi altora, atunci mă închin lor până la pământ şi ma bucur foarte mult că mai e cineva care mă înţelege”

Cea mai nou piesă este "E ceva-ntre noi - Artur ft. Tanya", care deocamdată n-a fost lansată pentru că Artur îşi doreşte să facă şi-un videoclip pentru această piesă. Pe lângă asta, săptămâna aceasta vrea să finiseze lucrul asupra piesei "În fiecare zi" a cărui teaser îl puteţi audio aici. "Sunt într-un continuu proces de creaţie…", încheie Artur.
Celelate piese le puteţi audia aici.


Niciun comentariu: