sâmbătă, 4 februarie 2012

Mai multe spoturi video de informare despre tortură!

M-am convins încă o dată că se merită să accepţi orice provocare şi să profiţi de orice oportunitate! La îndemnul unei jurnaliste, am trimis CV-ul pentru a participa la atelierul "Reflectarea torturii în mass media", organizat de Amnesty International Moldova şi Centrul pentru Jurnalism Independent. Pentru prima dată trimit CV-ul cu intenţia de a participa la astfel de ateliere şi-am fost bucuroasă atunci când mi s-a spus că am fost selectată. Şi mai bucuroasă am fost la sfârşitul zilei, după ce am făcut totalurile... cât de mult m-a luminat în ceea ce înseamnă tortura şi relele tratamente, expertul Amnesty International Moldova, Igor Stoica şi cât mult ne-a motivat să scriem despre tortură, redactorul-şef Ziarul de Gardă, Alina Radu.
În acest articol n-am să redau informaţiile şi temele dezbătute. Informaţiile aflate trebuiesc auzite de la primele surse, adică de la specialiştii sus-menţionaţi. După acest atelier, unde am înţeles că rolul mass media în informarea şi eradicarea torturii este unul primordial, m-am gândit la canalele media. Răsfoind prin memorie, mi-am amintit de televiziunile noastre. De ce televiziunile? Pentru că ceea ce înseamnă tortură, prin anumite spoturi video, poate fi cu siguranţă mult mai bine înţeleasă de societate. Asta pentru că sunt sigură că mulţi dintre cetăţenii noştri nu ştiu semnificaţia corectă a acestui cuvânt. Cu atât mai mult, ei sunt supuşi torturii, dar din motiv că nu sunt la curent cu faptul că acest fenoment poate fi combătut şi pedepsit de lege, mulţi din ei continuă să se supună, fără a-şi apăra drepturile. Avem spoturi publicitare, că na', din asta se hrăneşte televiziunea, din raiting şi super-preţuri pentru spoturile publicitare cu care unora ne spală creierii, pe când altora le confecţionează vise artificiale... După acest atelier, mi-am dat seama că la televiziunile noastre avem nevoie şi de o campanie de informare a cetăţenilor despre fenomenul torturii şi care sunt organele la care se pot adresa pentru ca sa-şi apere drepturile....Recunosc că nu prea urmăresc tv-ul, tocmai de asta poate o şi existând astfel de campanii, doar că ele nu-s probabil suficient de informative. Chiar nu ştiu dacă va fi cineva atât de generos ca să facă un astfel de spot, iar televiziunile dispuse să dea spaţiu pentru difuzarea acestora....  După un search pe google, am găsit un spot din 2011, destul de sugestiv. Mai ales pentru că cea mai cunoscută formă de tortură este în comisariatele de poliţie.


2 comentarii:

Arthurelu' spunea...

Și nu doar'n media televizată ci și-n cea radiodifuzată, aceste spoturi trebuiesc a fi prezente. Aici, în plus avem și posturi de radio ale primăriei, ce transmit local în stațiile de transport urban în comun și care difuzează des diverse spoturi despre sănătate, sfaturi etc.

Victoria Ungureanu spunea...

Ai dreptate Napocel! M-am referit mai mult la media tv, pentru că m-am gândit că astfel mesajul însoţit de imagini e mult mai inteligibil!