sâmbătă, 10 martie 2012

Click+...

Click + Google+curiozitate


Poftim ai internet! Când am fost conectată la internet, Google a fost portarul în care aruncam cu mingile curiozităţii mele. Anii au trecut şi acum îmi spun că atunci am irosit timpul click-uind inutil. Cel mai valoros click era atunci când trebuia să alimentez curiozităţile recomandate de profi. Şi iarăşi îmi iroseam timpul, fără ca să adun ceva util care mă putea transforma. Probabil, aşa se întâmplă atunci când îţi doreşti ceva ce au şi alţii, dar nu ştii deocamdată pentru ce... Indecizia, visele care erau de multă vreme depozitate pe raftul din subsolul minţii şi-a sufletului, dezamăgirile şi timiditatea... poate şi astea purtau vina. Aşa se întâmplă când la unele dintre etapele vieţii nu ştii cu ce să începi şi click-uieşti inutil un an, doi, trei... până când eşti obligat să faci o alegere. Alegerea mea a fost jurnalismul şi click-ul + mângâierea tastaturii+ combinaţia de sensuri+ relaţii şi oameni au schimbat valoarea click-ului.



Click+Facebook+oameni

Google şi dorinţa de a urmări o persoană m-au făcut să mă înregistrez pe site-ul de socializare facebook. În cautarea unor detalii despre o persoană, am dat de profilul acesteia pe facebook şi-am zis dă să mă loghez şi eu. Click! şi în cei 3 ani de click-uială pe facebook am obţinut ceea ce n-aş fi avut cu sigurnaţă fără acest site de socializare. Nu, nu m-a ajutat să câştig nici un milion la loterie! În primele luni de click-uială iarăşi o făceam aiurea. Pe parcurs, împlicându-mă în diverse proiecte, facebook-ul m-a ajutat să fiu conectată la oamenii pe care reuşisem să-i cunosc. Apoi, click-uind, am reuşit să găsesc oameni pentru articolele mele. Astea sunt printre principalele avantaje a căror roade le culeg după ce click-uiesc. În ultima perioadă, probabil pentru că am mai multe responsabilităţi sau pentru că am obosit de ceva anume... am descoperit că iarăşi click-uiesc aiurea. Trebuie să încerc să-mi limitez orele de click-uială pe facebook. Unii prieteni deja au descoperit că sunt mai puţin disponibilă pe chat. Interesele se schimbă, însă scopurile rămân primordiale.

Sunt şi alte combinaţii de click-uri. Matematica gândirii mele mai adună şi următoarele ecuaţii pe care vi le decodific mai pe scurt:


Click+comunicare+dragoste. Tot mai multe relaţii devin reale după o perioadă de comunicare virtuală. La unii această comunicare a fost egalată şi cu dragostea. Sunt suficiente cupluri care şi-au unit destinele datorită unui Click. Şansele de a găsi dragostea cu ajutorul click-ului eu le văd ca fiind nule, chiar dacă la unii asta a funcţionat.


Click+frumuseţe+raiting. Am mai scris despre goana după LIKE-uri şi n-am putut să uit de această combinaţie. Internetul e populat de domnişoare frumoase care-s în floarea vârstei. Concursurile virtuale au devenit o cale mai uşoară de a obţine raiting. Da, probabil nu există raiting doar la televiziune, dar şi-n mediul virtual. Aşa cum am mai spus, acest raiting este unul fals.... Click şi apar pe coperta unei reviste. Click şi câştig un premiu de la compania X. Click şi voi avea poze faine! Click şi tot mai multe click-uri din partea celorlalţi, etc.


Click+PR+public. Încearcă să întrebi pe cineva dacă are PC şi conexiune la internet. Rişti să fii acuzat că le adresezi o întrebare banală (excludem familiile vulnerabile). Televiziunile, posturile de radio, ziarele ştiu foarte bine cât de mulţi şi cât timp petrece un individ pe internet, mai bine zis proprietarii acestora. Astfel, canalele media, la fel cum şi diverse companii încearcă să-şi cucerească publicul ţintă. Click şi vezi ştirile pe care n-ai reuşit să le urmăreşti la ora 20 sau ieri. Click şi vezi care sunt serviciile oferite de firma Z. Informaţii+Activism+ PR+Click= raiting (sunt posibile şi anumite erori).

Click+blog+dezvoltare

Acum 3 ani mi-am creat acest blog fără ca să-i ştiu definiţia şi importanţa căruia urma să-i crească pentru dezvoltarea mea personală. Probabil te întrebi: Cum te poate dezvolta un blog? Sunt jurnalist şi vin din domeniul ştiinţelor reale şi până la 20 de ani am fost sigură că voi deveni contabil. După ce am dat bacul, la insistenţa celei mai bune prietene, am decis să devin jurnalist. Mi s-a părut că jurnalismul e mai uşor de ronţăit, însă pe parcus am înţeles că nu e chiar aşa. Blogul m-a ajutat, pentru că e o platformă unde primeşti feedback de la oameni cunoscuţi şi necunoscuţi. Criticile m-au motivat să muncesc şi să fiu mai atentă. Continui să greşesc şi să fiu conştientă de greşelile mele. Au fost 3 ani în care dădeam vina pe faptul că vin dintr-un domeniu total diferit de cel al literelor. Am trăit 12 de liceu cu cifrele-n minte. Mi-am alintat chiar şi weekendul cu ele, ca acum o lună, să aflu de la redactorul-şef al ziarului Literatura şi Arta, Domnul Nicolae Dabija că de fapt, orice jurnalist trebuie să ştie şi matematică. M-am întrebat, matematica cuvintelor? Se pare că în jurnalism  cel mai important e să gândeşti şi apoi să scrii. Iar cine nu ştie, matematica îţi dezvoltă logica, iar o logică chiar şi fără cărţi, peste o perioadă poate fi ceva foarte necesar atunci când descoperi cât de importante sunt cărţile. Astăzi cei 12 ani fără click dar cu + şi - au fost ani în care am construit ceva până la minus infinit. Încep să mă-ndepărtez de tema blogul, dar am ţinut să punctez astea pentru că astfel vei înţelege că click-uială mea diferă de a ta. Chiar dacă click-uim de la mouse-ul cu aceleaşi funcţii, tot click-uim diferit. Trecutul, interesele, priorităţile, scopurile, profesia, experienţa şi altele, astea ne fac să click-uim alte site-uri, alţi oameni, alte ...

Click! N-am scris de 3 săptămâni şi-mi spun că pe alocuri am click-uit aiurea dacă n-am găsit timp pentru blog, adică pentru dezvoltare. În aceste săptămâni să nu credeţi  că am gustat în zadar din oxigen. Pur şi simplu am fost ocupată cu alte Click-uri! Să trăiţi şi click-uiţi raţional! Raţiunea este duşmanul dragostei, dar nu şi-a succesului de mâine!


Un comentariu:

R spunea...

Amuzant si in acelasi timp adevarat. Noi toti intr-o masura oarecare , navigam in universul internetului ,iar unica deosebire sunt doar interesele diferite, sincer sa fiu niciodata nu am avut dorinta de a da like-uri sau socializa pe net, consider ca daca doresti sa vorbesti cu o persoana e cu mult mai firesc sa vorbesti fata in fata. Uneori poti gasi persoane cu idei si bloguri foarte sufletesti si anume aceasta ma impins sa navighez tot mai mult in aceasta directie, uneori poti gasi adevarate comori culturale, spirituale,ceea ce iti poate aduce o Inspiratie si poti descoperi ceva nou ce na-i stiut ca poate exista intr-o lume pe care mai ieri credea-i ca o stii complet. Da ne irosim mult timp navigind in Internet, insa atit timp cit Folosesti Click+Informatii+Descoperiri primesti inapoi Pozitiv=Inspiratie=Fascinatie. Atit timp cit folosesti acesti Termeni de cautare Clikul are rost sa existe. Desigur Partea Negativa Consta in faptul ca noi nu folosim Anume Acest termen majoritatea timpului nostru.