miercuri, 20 iunie 2012

Lecţii practice pentru jurnaliștii începători (VIDEO)

....probabil aţi observat, poate unii din voi au şi simţit lipsa mea din mediul blogosferic. Am fost foarte ocupată cu pregătirile pentru absolvirea facultăţii. Da, într-o săptămână voi primi actul cu care voi putea trece la următoare etapă. Aleg şi alte etape pentru că sunt perfecţionistă. Îmi place mult să cunosc domenii şi oameni noi. Îmi plac circumstanţele şi uşile după care nu ştii ce te aşteaptă. Hai să revin la jurnalism. Pentru licenţă am realizat două filme din care sunt sigură că fiecare jurnalist începător, student la facultatea de jurnalism va învăţa câte ceva. Nu exclud faptul că aceste două materiale video vor reuşi să "calmeze" şi curiozitatea multor persoane din alte domenii.

Unul dintre sfaturile mele pentru jurnaliştii începători. Să nu vă fie teamă  să dechideţi uşile unor şefi de departamente, uşile televiziunilor şi-a posturilor de radio. Sunteţi chiar obligaţi să o faceţi, dacă vă doriţi să faceţi până la urmă o alegere corectă pentru viitorul vostru profesional. Nu m-am crezut niciodată o persoană curajoasă, dar am fost mereu o persoană căreia i-a plăcut necunoscutul, chiar dacă acel necunoscut pare a fi sau este descris ca unul periculos. 


Adesea, uşile pe care le deschizi îţi sunt închise amabil sau agresiv. Aşa mi s-a întâmplat şi mie. Cel mai important e să nu cedezi şi să crezi că se vor găsi Oameni care-ţi vor accepta propunerile.  


Primul material video a fost realizat în colaborare cu două instituţii media de la noi. Publika TV cu contribuţia reporterului Victoria Kriukova şi Vocea Basarabiei, reporterul Vasile Muntean. Sunt sigură că veţi reuşi să observaţi diferenţa vizibilă între realizarea unui reportaj radio şi a celui de televiziune.

În al doilea material sunt o serie de interviuri cu jurnalişti care muncesc de mai mult timp la televiziune sau radio.



Nimic nu ar fi fost posibil, dacă imaginile n-ar fi fost surprinse şi montate de colega mea, Ariadna Ursachi.

Sincere mulţumiri tuturor!
PS: Mereu ţinteşte sus!

Niciun comentariu: