vineri, 31 august 2012

Sindromul #Redescoperă Moldova

Nu știu cu ce și cu cine să încep. După aproape 5 zile, după ce am Redescoperit Moldova împreună cu 19 bloggeri,  îmi revin cu greu. Îmi aduc aminte de prima întrebare a organizatorului și bloggerului Eugen, când am acceptat provocarea a fost ”vei putea dormi în saci?”. Eram îndoielnică, dar totuși am spus Da! și nu regret nici o clipă. Am dormit în saci la Naslavcea, am dormit în saci în Pădurea Domnească, am dormit tot în saci aproape de lacul Manta.  Am trăit prima zi de redescoperă fără mâncare, după ce am urcat stâncile la Țâpova și căutat cu interes cascadele de la Saharna. Am trăit câteva zile fără duș, după care ne-am scăldat în Prut. Am Redescoperit o altă Moldovă, care e diferită de la un sat la altul, de la un raion la altul. Nu mai zic nimic de diferențele vizibile între Sud și Nord, ba mai mult diferența între tot ce e în Republica Moldova și ceea ce am descoperit acolo unde este focarul despre care se tot vorbește -Transnistria. (despre focar prefer totuși să scriu într-un articol aparte)

Zilnic am redescoperit împreună cu 3 băieți veseli și drăguți, peste 15 locuri turistice, iar în cele 7 zile de redescoperiri am reușit să vizităm și să identificăm peste 150 de locații turistice. Cei drept, multe dintre ele sunt monumente sau biserici și mănăstiri. Recomand să le vizitați, doar în cazul în care sunteți prin apropiere sau doar pentru că e în drum spre o destinație turistică cum ar fi lacurile și rezervațiile peisagistice din Republica Moldova.

Îmi amintesc cum zilnic când ceasul arăta ora 12 se începea concertul! Îi ordonam șoferului Geo să oprească mașina, ghidului Dumitru să-nchidă gura, iar Dmitri să stea locului pentru că eu trebuia să fiu în direct la Radio Moldova Actualități. Prima zi a fost cu bâlbe în direct, iar în a doua și zilele care au urmat, a fost din ce în ce mai bine. Deja îmi plăcea gustul și chiar aș repeta așa gen de experiențe. În ziua a șasea credeam că n-o să mai ajung să-i anunț pe ascultători pe unde hoinăresc cei 20 de bloggeri pentru că... am simțit disconfort în gură, era gustul unei albine! Și aici isterie în armonie cu glume. Mă cam speriase albinuța, știți voi ce se întâmplă după ce îți pune o albină ac pe limbă. Mă imaginam deja dusă de urgență la spital fără ca să fiu în direct!

Cum pot să uit amintirile unor redescoperiri când la fiecare a treia piatră eu mă împiedicam, iar la fiecare obstacol glumeam în echipă: ”îi chemăm pe cei de la ProTV să ne filmeze trupurile”.  Cum pot să uit momentele de redescoperiri când te urci în căruță și coechipierul tău se apucă să te plimbe prin Parcul Țaul, să strigi cât te ține gura și apoi să ți se spună ”nu pari să ai 23 de ani”. Iată așa, la 23 de ani nu trebuie să ai frică, nu trebuie să zâmbești, să faci isterie și nici să fii copil în suflet... măcar. La 23 de ani trebuie să fii robot!

Vreau să continui să scriu, dar risc să nu fiu citită. Așa că alte detalii despre Redescoperiri găsiți în alte articole.

... și băieții alături de care am hoinărit prin Moldova!



Mulțumesc Redescoperă Moldova care a fost organizat sub patronajul Prim-ministrului Vlad Filat. Partener general al expediţiei - Moldcell. Parteneri: KIA MoldovaPeugeot Moldova, Victoria Asigurări.


Niciun comentariu: