vineri, 7 septembrie 2012

Ușile pe care nu visezi să le deschizi... Cum am ajuns studentă la Școala de Jurnalism?

Am auzit pentru prima data de existența Școlii de Studii Avansate în Jurnalism de la fondatoarele revistei online PentruEa.md, absolvente și ele a acestei școli. Nu mi-am dorit și nu m-am gândit că voi ajunge vreodată să depun dosarul în ultima zi la cea dea treia sesiune de admitere, să merg la interviu așa că să încerc și eu, să nu zic că n-am încercat și să scriu testul fără ca să mă gândesc la erori (uneori intuiția e cea mai bună armă de a reuși). Peste câteva ore după interviul de admitere am și primit vestea că am fost admisă. Am primit ca ceva firesc, de parcă nici nu mă așteptam la un refuz. A trecut o săptămănă de frecventare a școlii și eu nu regret  pentru clipa când am decis să depun dosarul pentru admitere.

În prima săptămână am avut ore cu jurnalista de la Radio Europa Liberă, Lilia Barbăroșie care a încercat și cred că i-a reușit să ne facă să răsfoim zilnic ziarele și toate site-urile informaționale de la noi. Nu e o noutate pentru mine că un jurnalist trebuie să fie mereu informat, totuși am obținut licența în jurnalism, nu am cum să nu știu. Însă prima diferență care am observat-o între ceea ce a fost la facultate și ceea ce este la Școala de Jurnalism, sunt tehnicile de predare, discuțiile interactive și dezbaterile pe baza unor cazuri reale din presă care sunt la ordinea zilei. Nu mai zic nimic de șiretlicurile pe care ni le poate destăinui doar un jurnalist cu experiență.

Spre sfârșitul săptămânii  am studiat programele de montare audio pentru radio. Și aici știam multe lucruri, dar nu suficiente! După peste 2 ani de colaborare cu postul național de radio și fonotecare de zeci, poate chiar sute de materiale, mi-a fost mult mai ușor să înțeleg unele lucruri și să le fac cu rapiditate.

Vă întrebați probabil, la ce bun mai e nevoie să frecventez școală dacă tot am experiență și în radio, și în online? Aceeași întrebare am primit-o și eu la interviul de admitere de la jurnalistul Vasile Botnaru. Am să vă spun că facultatea și experiența de până acum n-au reușit să alimenteze ambiția mea. Îmi plac schimbările, circumstanțe și oameni noi, provocările și responsabilitățile. În plus, am prea puțină experiență în televiziune, iar eu îmi doresc să le știu pe toate. Știu, le voi cunoaște de la un an la altul, de la un job la altul, de la o experiență la alta...

Pe parcurs promit să scriu noi impresii despre școală pentru cei interesați de o eventuală provocare de așa gen.

Un comentariu:

Tudor spunea...

Ai obtinut noi carti de vizita de la acest curs :)?