joi, 18 octombrie 2012

Peste 70 de case românești din secolele trecute // FOTO

Nu știam absolut nimic despre Muzeul Satului, când prietenele din Piatra Neamț mi-au propus să mergem într-acolo. Zic, ce putem vedea, probabil câteva case românești. După câteva ore, cât ne-am plimbat prin gospodăriile a peste 70 de case românești din toate regiunile României, mi-am zis ”asta chiar este un sat adevărat!”. Este mai mult populat de pisici și de turiști. Una dintre angajate mi-a spus că la început au fost câteva pisici, însă acum pot fi găsite în fiecare casă. Cei drept, le reușește pisicilor să redea și ceva atmosferă...



A fost o descoperire frumoasă și plăcută acest sat românesc pe care îl văd ca o adevărată valoare culturală pentru spațiul Românesc. Am văzut model de case moldovenești, cu zestre și cu camere amenajate așa cum sunt la Muzeul Satului, din câte îmi amintesc, în perioada proiectului Redescoperă Moldova, doar la Cahul. Ar fi frumos dacă s-ar face și la noi un astfel de muzeu. Cred că ar exista și la noi ceva diferențe de arhitectură de la o regiune la alta, așa cum am observat că este în România.










Au fost și momente haiose când casele erau atât de mici încât era cam dificil să întrăm în ele. ”Oare erau atât de mici străbuneii noștri?”, ne întrebam noi. Se pare că da... altfel, nu pot să explic cum stăteau la o masă mică 7 persoane și mâncau din aceeași mămăligă... S-au timpurile au fost altele, sărăcia mai mare decât cea de azi cu telefoane, calculatoare și tot felul de obiecte în care investim bani și tot suntem niște nemulțumiți.




PS: În București nu sunt doar haine frumoase și la prețuri accesibile, oameni stilați pe stradă și case cu o arhitectură deosebită. La București poți să te întorci în trecut, vizitând acest sat.

Foto: Victoria Ungureanu

7 comentarii:

Anastasia Popescu spunea...

Foarte frumos

Victoria Ungureanu spunea...

Așa e! Mi-a plăcut și mie!

mora spunea...

M-a luat un dor de casa....Foarte frumoasa zona.
Salutari de departe.

Victoria Ungureanu spunea...

Da! Multumes! Toate bune si tie!
In ce tara esti?

cristina spunea...

am fost si eu acolo...nice muzeu :)

Victoria Ungureanu spunea...

Da! Reușește să te reîntoarcă în trecut.

mora spunea...

Monopoli (IT) ;)