marți, 8 ianuarie 2013

Doina Sulac, poate ai un răspuns?

Am primit la începutul acestei luni un mesaj de la un Preot din România care s-a prezentat Veniamin Ilie. Foarte des primesc prin e-mail tot felu de mesaje, dar acesta m-a intrigat. De ce? Pentru că în luna septembrie lucram la o revistă și realizasem acolo un material despre Doina Sulac. Ea era supărată pe Nicolae Botgros (nu zic prea multe, cine vrea caută și găsește). Nu-l cunosc pe Preot și chiar nu știu de ce a decis să-mi scrie tocmai mie, dar voi afla oricum :)

Eu public mesajul pe blog. Nu o fac pentru că sunt de partea Preotului și nici pentru că sunt de partea Doinei. Poate chiar Doina va avea un răspuns la acest mesaj.

PS: am făcut cu blod frazele care mi s-au părut usturătoare.

”DOINA SULAC MERGE ÎN ROMÂNIA SĂ SE LANSEZE ÎN FOLCLORUL ROMÂNESC?

Bună ziua! Fac acest apel public întrucât mă consider victimă a batjocurii Doinei Sulac.

POVESTEA
Sunt fan al Maestrului Nicolae Sulac şi apreciez toată munca sa în folclorul autentic. Ştiind cât de minunat a fost această „floare de liliac”, am crezut că Maestrul Nicolae Botgros are ceva contra Doinei, din interes, nu din cauza faptului că ea este cu totul atfel decât se arată.

Am contactat-o şi i-am trimis mesaje de încurajare, ulterior sugerându-i să caute sprijin în folclorul Românesc; ba chiar să caute să-şi ducă mai departe cariera în România. Aceasta datorită recunoaşterii sale că nu a găsit nicăieri în Moldova o orchestră de care să se ataşeze.

Văzând interesul ei de a găsi un solist în România cu care să cânte, am apelat prin cunoştinţe şi direct la foarte mulţi artişti din România, cerând până şi doamnei Steliana Sima, doamnei Doina Mirea, domnilor de la Angel Music Production, să o ajute. I-am plâns oful la foarte mulţi interpreţi din România şi chiar câţiva cu renume s-au arătat interesaţi să o ajute. Dimpotrivă, în Martie chiar avea propunerea să se afişeze în televiziunea românească şi în folclor. Ce-i drept, unii dintre artiştii români s-au abţinut să facă vre-o afirmaţie, luând în calcul ce zice presa din Moldova. Dar, având confirmarea şi propunerile unora dintre artiştii români, i-am adus la cunoştinţă Doinei. Din acel moment Doina Sulac nu a mai răspuns la nici un mesaj. Dimpotrivă, după ce m-am rugat de artiştii români şi am plâns-o pe la toate uşile pe unde am putut, mi-a dat blocare pe facebook.

Astfel, am rămas cu ruşinea în faţa conaţionalilor noştri, artişti de mare seamă, care fac cinste folclorului Românesc. Ce imagine pot avea în faţa unor oameni pe care i-am rugat să o ajute pe Doina, iar acum să le spun că Doina şi-a bătut joc de noi? A preferat să sculăm o ţară întreagă în picioare pentru dânsa, şi apoi să râdă în umbră fără să mai răspundă.

Sunt curios dacă această atitudine de batjocură este specifică, comportamentului său?
Am salvat toate conversaţiile cu Doina Sulac pe facebook şi îmi susţin prin ele aceste afirmaţii. Mesajele au fost trimise de pe conturile ei oficiale de Facebook. În plus, acuzaţiile la adresa Maestrului Nicolae Botgros susţin circul pe care l-a provocat în presă prin acuzele aduse Maestrului.

CONCLUZIA
Prezenţa Doinei în folclor nu arată să fie pentru a cânta, întrucât mai mult din viaţa ei publică apare în presă, decât în concerte. Pe lângă patentarea Maestrului Sulac, cererea de drepturi de autor, refuzarea de a cânta în duet cu anumiţi cântăreţi destul de buni şi acuzele asupra Maestrului Nicolae Botgros, apare mai nou, batjocurea artiştilor din România, pe care i-am deranjat cu solicitarea ajutorului dorit de Doina, ca apoi să se retragă brusc din toată această tevatură şi să mă lase în ruşinea faţă de artiştii şi impresarii pe care i-am deranjat.

Interesul pare a fi de a aprinde focul în presă, nicidecum a fi vorba despre o lansare gândită şi civilizată.
Preot Veniamin Ilie”

Sunt jurnalist de profesie și nu-i cred niciodată, nici pe cel care acuză și nici pe acuzat. Chiar nici pe cel mai blând miel. Pur și simplu ofer posibilitatea de a vorbi la microfon și unuia și altuia. Avem poziția Preotului. Acu e nevoie de reacția Doinei. 

5 comentarii:

Blagocin Veniamin spunea...

Doina să dea un răspuns? Sunt sigur care ar fi acela: "nu ea a postat de pe fagina de facebook mesajele"... Poate acesta ar fi răspunsul. Dar între timp, după ce am primit mai multe adrese lage de activitatea ei din presă şi ce s-a petrecut în ultima vreme, mi-am dat seama că Doina nu are interes să facă ceva pentru numele Maestrului Sulac. De zile bune nu mi-a mai scris nimic. Asta ce arată? Eu am căutat ca numele lui Sulac să fie dus mai departe, în România, dacă ea nu se poate împăca cu artişti din România. Dar, când era totul "pus pe picioare" Doina a început să tacă... Mai mult: în ultima conversaţie i-am solicitat să vorbim pe skype!!! cu vocea, pentru că aveam un dubiu în privinţa persoanei din spatele tastelor şi doar aşa puteam să-mi dau seama. De pe facebook-ul ei am primit mesaj prin care ea refuza să vorbim la microfon "dacă-mi convine" să vorbim prin text. Urma să-i dau numere de telefon, informaţii şi concerte la care să vină în România. Deci... când totul era roz, Doina nu a mai... avut internet... Sau cineva stătea pe contul ei şi-i cenzura informaţiile care le primeşte??? Acest răspuns, dacă şi Doina îl caută, eu sunt dispus să o ajut şi să uit totul. Mă refer la interesul ei de a afla cine îi cenzura (sau poate nu...) informaţiile pe care le primea pe cale online.

Blagocin Veniamin spunea...

Acum ar fi punctul culminant să se afle că este cineva în spate şi dirijează culisele, cenzurează informaţiile pe care ar trebui să le primească Doina şi alimentează scandalul în aşa fel încât nimeni să nu mai cânte nici melodiile maestrului Sulac, dar nici cu ea! E imposibil să nu-ţi dai seama că ceva se întâmplă în culisele acelea... prea de-o dată majoritatea sunt contra ei şi mai mult de atât, încep din ce în ce mai mulţi să nu dorească să cânte cu ea. Cântă frumos, e talentată, poate să calce pe urmele maestrului Sulac în timp; dar să nu cumva cineva să-i poarte sâmbetele şi să o tragă mai mult în jos, decât să o ajute. Să nu fie vorba de o răzbunare psihologică, sau poate mă înşel eu. Asta e părerea mea personală, nu o impun nimănui.

Blagocin Veniamin spunea...

Dacă s-ar afla că este cineva care caută să o manipuleze pe Doina, şi ea şi-ar da seama, atunci şi maestrul Nicolae Botgros ar lua-o cu el peste tot unde merge, cum a luat sute de artişti alături de dânsul. Nu e un om rău! Eu un om deosebit, descris de majoritatea artiştilor din România. Eu unul sper să se îndrepte lucrurile. Chiar dacă Doina m-a pus să fac paşi degeaba, într-un fel să mă fac de râs cerând ceva şi apoi spunând că... "îmi pare rău... nu mai răspunde". Aşa am fost învăţat de mic, să nu port ură pe nimeni. Sunt răzbunător, dur şi egoist în primele zile, apoi îmi dau seama: Viaţa este prea scurtă şi prea frumoasă pentru a o trăi în răutate şi stres. Nu-i nici un avantaj să te cerţi cu toţi din jurul tău, în loc să te bucuri că-i ai pe toţi prieteni.

Anonim spunea...

Nu răspunde... e prea ocupată momentan. Poate mai dă ţeapă la careva.

Anonim spunea...

Credeam că-s singurul care mi-o iau după cap; dar am aflat recent: marele Artist Benone Sinulesc, un om apreciat de o lume întreagă, cu un suflet cald şi generos, a reuşit să fie inervat la culme de Doiniţa. Cum se face că ea invervează pe toţi şi la sfârşit toţi îs de vină, doar Svetlana nu. Adevărul că are un zâmbet al ei, te dă pe spate şi fără să-ţi zică ceva. Sulac a fost prost când a lăsat-o...? Întrebare retorică bineânţeles.