duminică, 30 iunie 2013

Transformări

Ora 10. Oftez. În câteva zile m-am transformat într-un roboțel obosit care doarme mult mai mult decât ar fi dormit timp de un an. Și-mi amintesc....

Acum ar fi trebuit să stau pe un scaun mai puțin comod și să ascult recomandările unor jurnaliști sau
prin ploaie, ninsoare să gust din apa unor izvoare poluate din Capitală. Un an plin de provocări, greutăți, eșecuri și oameni pe care nu i-aș fi cunoscut dacă.... dacă nu ascultam de recomandarea persoanei X.

Da, eu obțin unele lucruri prea ușor și fără ca să mi le doresc cu adevărat. Probabil le obțin pentru că sunt curioasă să văd ce e după ușă sau pentru că dacă planul A eșuează, trec la planul B. Nu există eșecuri, există uși pe care le vei deschide mai târziu...

La început a fost cel mai greu să mă trezesc la ora 6:00. Ar fi trebuit să visez începând cu ora 12:00, iar eu la acea oră citeam texte, redactam. Astfel, nu dormeam decât 3 ore noapte și uneori, când eram stoarsă de oboseală încă vreo 3 ore. Oricum, experiența asta m-a făcut mai responsabilă și mai puternică. E bine să trăiești astfel de momente dificile, când corpul și mintea sunt obosite, dar continui să lupți!

Școala de Studii Avansate în Jurnalism a reușit să mă transforme, chiar dacă se părea că va fi dificil pentru că eu deja ”gustam” din pâinea jurnaliștilor. Orice om e o cutie plină cu emoții și experiențe și e minunat când acel om îți spune care a fost experiența lui și te aruncă în ploie și ninsoare ca să obții și tu acea experiență și un feedback care îți zgârâie la început orgoliul... Mai târziu, critica se transformă într-o pastilă dulce. Știi, ești aici pentru că vrei să fii mai bun și eu sper că timp de 10 luni am reușit să devin un jurnalist mai bun decât am fost la început....

Cel mai important este că toate încercările și greutățile din acest an mi-au deschis mai multe uși, mult mai multe decât aș fi sperat. În plus, am devenit mai curajoasă și încrezătoare că pot face ceva. Altfel, nu-mi explic faptul că am găsit curajul să lansez un proiect online www.everydayjpurnalism.com și pe lângă responasabilitățile de la școală, să îmi reușească să administrez un site împreună cu o echipă de tineri. Trebuie să crezi că poți fi mult mai bun decât ești acum. Trebuie să știi că pentru a fi acolo unde îți dorești trebuie să ai ambiție, răbdare și mult, mult entuziasm. Mai mult, să investești timp și în oameni și să te bucuri de proces. Nu întotdeauna finalul Z te va ferici mai mult decât procesul de la A la Z.

Sunt atât de mult lucruri de spus, dar mă opresc aici.
E bine să lași unele lucruri doar pentru tine, altfel dispare curiozitatea celorlați....dar mie îmi place să-i fac pe oameni curioși.

Vă doresc uși greu de deschis, pentru că după ce îți reușește să le deschizi EU-ul tău primește o doză de miere psihologică.




4 comentarii:

Anonim spunea...

un articol excellent...felicitari!

Victoria Ungureanu spunea...

Mulțumesc :)

Anonim spunea...

Un articol bun, insa ar fi de dorit sa poti dormi 8-9 ore tot timpul.
v.

Anonim spunea...

sorry, nu stiu ce vorbesc :)
v.